Algemene voorwaarden brons-interieur.nl
Handgemaakte woonaccessoires webshop
ARTIKEL 1 – Verkoper Bedrijfsnaam:
Weppel & Pierik interieur
Bezoekadres: Zandbreeweg 10, 7577BZ Oldenzaal, Nederland
Email: info@brons-interieur.nl
KVK: 80668283
BTWnummer: NL861756162B01
ARTIKEL 2 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en producten geleverd door brons-interieur.nl en alle afspraken en contracten die tussen de verkoper en haar klanten worden gemaakt dan wel aangegaan. Alvorens een contract aan te gaan zal brons-interieur.nl de inhoud van deze algemene voorwaarden beschikbaar stellen aan de consument/ klant. Wanneer dit in alle redelijkheid niet mogelijk is, zal brons-interieur.nl de klant informeren dat de algemene voorwaarden ook ter inzage beschikbaar zijn op www.brons-interieur.nl. Een kopie van deze algemene voorwaarden zal op verzoek van de consument kosteloos en zo spoedig mogelijk ter beschikking worden gesteld door brons-interieur.nl. Als het contract op elektronische wijze wordt aangegaan volstaat, afwijkend van artikel 2.2 en voorafgaand van het sluiten van een contract, het verstrekken van een kopie van de Algemene Voorwaarden op elektronische wijze aan de klant/consument. Deze kopie zal geschikt zijn om elektronisch te worden bewaard. Wanneer dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar de Algemene Voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien alvorens het contract te sluiten. Indien de klant/consument dit wenst zal een (elektronische) kopie van de Algemene Voorwaarden door renskemollink.nl worden verstrekt. Wanneer, aanvullend aan deze Algemene Voorwaarden, specifieke product- of dienstenvoorwaarden gelden, zijn Artikel 2.2 en 2.3 ook hierop van toepassing. In geval van tegenstrijdige Algemene Voorwaarden kan de klant/consument deze interpreteren op de voor hem/haar meest gunstige wijze.
ARTIKEL 3 – Het aanbod
Als het aanbod geldt voor een bepaalde periode of indien bepaalde voorwaarden hierop van toepassing zijn dan zal dit duidelijk bij het product/dienst worden vermeld. Het aanbod zal een duidelijke en complete beschrijving bevatten van het geleverde product en/of dienst, zodanig dat dit voor de klant/consument eenvoudig te beoordelen is. Wanneer brons-interieur.nl gebruik maakt van afbeeldingen in het aanbod dan zullen deze het product/de dienst waarheidsgetrouw afbeelden. Duidelijke fouten of afwijkingen zijn niet bindend voor brons-interieur.nl. Houd er rekening mee dat de kleuren op uw scherm kunnen afwijken van de werkelijke kleuren afhankelijk van de instellingen van uw apparaat/scherm. Daarnaast zijn de producten handgemaakt en dus uniek, lichte kleurverschillen of verschillen in uitvoering kunnen voorkomen.
ARTIKEL 4 – Contract
Gevolge de voorwaarden in artikel 4 wordt het contract gesloten wanneer de klant/consument de order heeft geplaatst en de Algemene Voorwaarden heeft geaccepteerd. Indien de klant/consument de order op elektronische wijze heeft geplaatst zal brons-interieur.nl deze op eveneens elektronische wijze bevestigen. Zolang de order nog niet is bevestigd heeft de klant/consument het recht van de order af te zien zonder dat hier voorwaarden aan verbonden zijn. Als de order op elektronische wijze tot stand is gekomen, zal brons-interieur.nl er alles aan doen wat binnen haar macht ligt een veilige uitwisseling van (persoons)gegevens en een veilige betalingsomgeving te bieden. brons-interieur.nl kan, binnen daarvoor wettelijk geldende beperkingen, informatie inwinnen over de kredietwaardigheid van de klant/consument. Wanneer uit dit onderzoek voortvloeit dat brons-interieur.nl gegronde redenen heeft hieraan te twijfelen, dan is brons-interieur.nl gerechtigd een contract te weigeren of om aanvullende voorwaarden te stellen. De persoonsgegevens en/of bedrijfsgegevens die brons-interieur.nl in het kader van de bedrijfsvoering verwerkt, worden (mede) door haar dan wel door derden aan wie de vorderingen gecedeerd (overgedragen) worden gebruikt voor of bij: a) risicoanalyses b) de voorkoming, opsporing en bestrijding van fraude of onregelmatigheden.
ARTIKEL 5 – Recht op herroeping
In het geval van producten: Producten kunnen, nadat dit binnen 14 kalenderdagen (na ontvangst door de koper) schriftelijk door de koper aan brons-interieur.nl wordt gemeld, worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen. De producten te dienen in de originele verzendverpakking of, indien deze ontbreekt of beschadigd is, deugdelijk verpakt geretourneerd te worden. brons-interieur.nl zal het volledige aankoopbedrag incl. verzendkosten van heenzending terugstorten. Verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper. Vermeld bij of op de zending het factuurnummer zodat brons-interieur.nl de restitutie z.s.m. (uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding) kan doen. Het product mag worden uitgepakt en geprobeerd, maar enkel ter beoordeling. Het product mag niet intensief gebruikt worden of onnodig beschadigd raken. Komt een product beschadigd terug bij brons-interieur.nl, dan heeft de koper enkel recht op de restwaarde van het product. In het geval van diensten De klant/consument heeft het recht de overeenkomst onder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na bevestiging van de opdracht te ontbinden.
ARTIKEL 6 – Kosten bij herroeping
Wanneer de koper gebruik maakt van herroeping, zijn enkel de kosten van retourzending voor de koper. Wanneer de koper reeds een betaling heeft gedaan, zal brons-interieur.nl in het geval van herroeping zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding de betaling terugstorten.
ARTIKEL 7 – Uitsluiting van het recht op herroeping
brons-interieur.nl kan geleverde producten en/of diensten uitsluiten van het recht op herroeping mits deze informatie duidelijk en voorafgaand aan het bevestigen van de order/opdracht wordt verstrekt. Producten die zijn uitgesloten van het recht op herroeping: Producten die zijn gerealiseerd naar de specificaties van de klant/consument Producten die gepersonaliseerd zijn en/of alleen van toepassing zijn op de klant/consument in kwestie.
ARTIKEL 8 – Prijs
Alle prijsaanduidingen die worden genoemd in de omschrijving van het product/de dienst zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten, tenzij anders omschreven.
ARTIKEL 9 – Levering en uitvoering
De plaats van levering is het afleveradres dat door de consument/klant aan brons-interieur.nl wordt verstrekt. brons-interieur.nl zal bevestigde orders/opdrachten binnen 5 werkdagen uitvoeren, tenzij voorafgaand aan de bevestiging schriftelijk een kortere of langere levertijd wordt overeengekomen. Als de levering vertraagd is of de order niet of slechts gedeeltelijk kan worden geleverd, dan zal brons-interieur.nl de consument/klant hierover binnen 5 werkdagen na het bevestigen van de order informeren. In dit geval is de consument/klant gerechtigd de order/opdracht zonder kosten te annuleren. In geval van annulering/herroeping zoals beschreven in Artikel 5 t/m 7 zal brons-interieur.nl eventuele reeds gedane betalingen restitutieneren binnen 14 kalenderdagen na ontbinding. Wanneer het onmogelijk is een besteld product en/of dienst te leveren, zal brons-interieur.nl moeite doen een plaatsvervangend product en/of dienst aan te bieden. Het recht op herroeping en geldende voorwaarden zijn ook van toepassing op het vervangende product en/of dienst. In dit geval zijn alle verzendkosten voor rekening van brons-interieur.nl. brons-interieur.nl is verantwoordelijk voor de order totdat deze is ontvangen door de klant/consument. Producten zullen deugdelijk worden verpakt en worden verzonden door een vervoerder die brons-interieur.nl zal selecteren. Indien de klant/consument het vervoer op een andere manier, door een andere partij of met extra verzekeringen wil laten uitvoeren dan zal dit voor het plaatsen van de bestelling door klant/consument aan brons-interieur.nl worden gecommuniceerd. Wanneer een order niet is ontvangen binnen de gestelde levertermijn dient de consument/klant dit te melden aan brons-interieur.nl.
ARTIKEL 10 – Betaling
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zal brons-interieur de bestelling bevestigen en versturen zodra de betaling is voltooid. De klant/consument is verplicht onregelmatigheden en fouten in de betalingsgegevens zo spoedig mogelijk te melden aan brons-interieur.nl. In geval van uitblijven van betaling of het ongedaan maken van een betaling door de klant/consument wanneer de bestelling reeds is verstuurd naar en voor de klant/consument, is brons-interieur.nl gerechtigd administratieve kosten ter hoogte van €10,- in rekening brengen aan de klant/consument. Indien de betaling alsnog uitblijft is brons-interieur.nl gerechtigd het contract en alle rechten, plichten en afspraken zoals in deze Algemene Voorwaarden zijn opgenomen komen daarmee te vervallen.
ARTIKEL 11 – Klachtenprocedure
Klachten over producten en/of diensten van brons-interieur.nl dienen binnen 10 kalenderdagen na ontvangst en/of uitvoering schriftelijk worden gemeld. brons-interieur.nl zal haar uiterste best doen de klacht naar tevredenheid van de klant/consument op te lossen. De verplichtingen van brons-interieur.nl beperken zich tot het vervangen of opnieuw uitvoeren van het product en/of de dienst en/of het vergoeden van het reeds betaalde bedrag voor deze product/dienst. brons-interieur.nl is niet aansprakelijk voor eventuele schade die wordt veroorzaakt door of voorkomt uit de klacht.